Meiden in
de klas

Meiden kunnen het elkaar niet altijd makkelijk maken en jongensgedrag is wezenlijk anders. Dit is goed te verklaren vanuit de evolutie. Tussen meiden gelden andere wetten en regels dan tussen jongens. Bij jongens wordt de hiërarchie vaak bepaald door fysieke prestaties, bij meiden gaat het er om wie het aardigst gevonden wordt. Dit is veel lastiger vast te stellen en daardoor zie je bij meiden het manipuleren, roddelen, buiten sluiten en clubjes vormen. In de klas zie je ook dat jongens graag experimenteren en meiden graag opdrachten uit voeren en regelmatig bevestiging vragen aan de leerkracht. Jongens en meiden vragen op sociaal-emotioneel en op cognitief gebied een andere aanpak in de klas, maar gelukkig is er ook overlap! Deze workshop geeft inzicht in het ontstaan van specifiek meidengedrag en handvatten om meisjes goed te kunnen begeleiden op zowel sociaal-emotioneel gebied als op cognitief gebied.

Onderdelen

  • Inzichten over het ontstaan van specifiek jongens- en meisjesgedrag.
  • Welk leerkrachtgedrag vragen meiden in de klas op sociaal emotioneel gebied?
  • Welke ondersteuningsbehoeften hebben meiden op cognitief gebied?
  • Praktische tips om direct mee te beginnen!

Duur

  • 3 uur

Kosten

  • € 595,- excl. kilometervergoeding

Waar

  • In overleg

Contact